iPhone půjčovna
Náhradní telefon při reklamaci – máte na něj nárok?

Náhradní telefon při reklamaci – máte na něj nárok?

Nedávno jsem si početl pár zajímavých témat ohledně zapůjčení náhradních telefonů po dobu reklamace a protože je internet plný jak zajímavých informací, tak pořádných dezionformací, rád bych v tom udělal pořádek a na tuto záludnou otázku odpověděl podle toho, jak se sluší a patří.

Velmi častá otázka tedy zní takto „mám ze zákona nárok na náhradní telefon po dobu reklamace?“. A odpověď je jednoznačně NE, nemáte!

Neexistuje totiž jediný zákon, který by to prodejci nařizoval a osobně si myslím, že nikdy ani existovat nebude. Je to vcelku logické a stačí si představit situaci, kdy každý prodejce bude mít sklady s náhradními produkty (kartáčky, mixéry, vysavače, žehličky, televize, apod.). Nárok máte maximálně tak na náhradu poštovného, pokud budete produkt posílat. Tyto situace však většinou prodejci řeší svozem.

Náhradní telefon jako bonus

Jak už jsem zmínil, ze zákona žádná povinnost prodejci nevzniká, přesto existují prodejci u kterých je možnost zapůjčení telefonu reálná. Většinou to jsou operátoři, kteří na pobočkách pár náhradních telefonů mají a pak to jsou specializované prodejny, kde vám po dobu reklamace nějaký ten telefon za poplatek půjčí.  Protože je tento blog zaměřený především na produkty Apple, rovnou vás zklamu, protože iPhone vám jen tak někde nepůjčí. U operátora se ta šance blíží téměř nule a u jiných prodejců (kterých moc není) si za tuto službu zaplatíte a samozřejmě ji můžete využit pouze v případě, že jste u nich telefon koupili. Jedná se tak spíše o bonus, se kterým se však moc nesetkáte.

Co když telefon opravdu potřebujete?

Pokud máte iPhone s operačním systémem iOS, určitě používáte iCloud na kterém máte uložené fotky, poznámky, kalendář, kontakty a vlastně kompletní zálohu svého telefonu. I kdyby vám po dobu reklamace nabídl kdokoli (servis, prodejce, táta nebo nejlepší kamarád) nejnovější Samsung Galaxy S8, máte docela smůlu. Proces obnovení dat z iOS do Androidu je totiž šílený a věřte, že se mu chcete vyhnout! Navíc, uvědomte si, že po vyřízení reklamace na vás bude čekat to samé ještě jednou, jen v opačném pořadí.

Když jsem si pořizoval iPhone, mezi největší výhody patřila ochrana dat. Když telefon utopím, rozbiji, ztratím nebo mi ho někdo ukradne, koupím druhý, přihlásím se na svůj iCloud a data si obnovím. Sice mě to bude samozřejmě šíleně štvát, ale stále to jsou jenom peníze. O fotky, kontakty v telefonu, zprávy, poznámky, apod. prostě nepřijdu.

Jak tedy pohodlně „přežít“ po dobu reklamace?

Jednoduše, půjčte si náhradní iPhone! Pokud totiž patříte do kategorie náročných uživatelů, kteří telefon potřebují k práci nebo si jednoduše nedovedete představit, že byste bez iPhonu byli byť pár dní, pak si rádi za náhradní telefon zaplatíte a je tu přesně pro vás iPhone půjčovna. V té si můžete půjčit iPhone 5s (16GB) od 59 Kč za den, iPhone SE (64GB) od 79 Kč za den nebo iPhone 6s (64GB) od 99 Kč za den.

Telefon si můžete vyzvednout osobně v Praze nebo si ho za drobný poplatek nechat poslat. Jestliže se nechcete zdržovat s reklamací, můžete si ji nechat také vyřídit, aneb služba vyřízení reklamace. Kromě toho jsou všechny telefon pojištěny proti poškození!

V případě, že využijete i službu vyřízení reklamace neplatíte ani žádnou kauci (pokud si půjčujete stejný model, jako dáváte na reklamaci) a maximální výše nájmu nepřesáhne 14 denní nájem i v případě, že by se samotná reklamace táhla mnohem déle.  Přeloženo do čísel, za iPhone 5s nezaplatíte více jak 1 120 Kč, iPhone SE 1 400 Kč a iPhone 6s více než 1 960 Kč.

 



Další článek:
Předchozí článek:
iPhone půjčovna

Komentáře