iPhone půjčovna
Reklamace sluchátek Apple Airpods

Reklamace sluchátek Apple Airpods

Poslední měsíce jsem měl problém se svými bezdrátovými sluchátky Apple Airpods. Začalo mi v nich při hovorech šumět a baterie už taky nebyla co bývala. Jelikož mi za pár týdnů měla skončit záruka, neváhal jsem a sluchátka dal na reklamaci. Jak jsem dopadl?

Jak se závady projevovali?

U hovorů jsem si z počátku myslel, že se jedná o nekvalitní signál nebo chybu na druhé straně. Když jsem však vyměnil mobilní telefon, případně jsem volal i z Macbooku, říkal jsem si, že už to není možné a chyba musí být ve sluchátkách. Pravdou je, že při poslechu hudby jsem na žádné problémy nenarazil. Šum se tak týkal pouze hovorů.

Co se baterie týče, tak jsem nabíjel obě sluchátka současně (logicky), ale přesto mi ukazatel baterie zobrazoval, že mám jedno sluchátko třeba na 5% a druhé na 30%. Protože nejsem pan Veselovský (DVTV) a nepoužívám jenom jedno sluchátko, přišlo mi to zvláštní. Kromě toho, sluchátka jsem musel v porovnání s pár měsíci zpět nabíjet častěji a častěji. Jelikož jsou nabité za pár minut, tak bych to neřešil, ale když vás omezuje baterie během hovoru, je to nepříjemné (myšleno tak, že voláte a najednou vám začne pípat sluchátko, že potřebuje „šťávu“).

Záruka na baterii pouze 6 měsíců?

Než přejdu na samotnou reklamaci, dovolím si otevřít téma „záruka na baterie“. V diskusích mi hodně lidí dávalo najevo, že baterie reklamovat nejde, protože je na ni záruka jen 6 měsíců. Pravdou je, že záruka na celé zařízení včetně baterie je 24 měsíců (nekupujete-li na IČ)! Můžete mít samozřejmě při reklamaci problém s tím, že vám prodejce řekne, že na baterii je záruka jen 6 měsíců, ale ono je to správně myšleno na KAPACITU baterie. Tzn. je hloupé si stěžovat po roce a půl, že kapacita baterie je na 80%. Je to totiž vlastnost. Pokud však dochází k problému s baterií, záruka je běžně 2 roky.

Samotná reklamace sluchátek

Sluchátka Apple Airpods jsem odnesl spolu se záručním listem (doklad o koupi) do autorizovaného servisu, při předání sdělil závady, tzn. šum při hovorech a rozdílná výdrž jednotlivých sluchátek a s předávacím protokolem jsem odešel.

Tady se ještě pozastavím. Protože řeším často reklamace iPhonů za své klienty v rámci iPhone půjčovny, dostávám se do kontaktu s lidmi v autorizovaném servise. Pokud se někdy dostanete do podobné situace, mějte prosím trošku rozumu. Ta paní nebo ten pán, který sedí za stolem a přijímá vaše vadné zařízení není člověk od Apple a nemůže za to, že má vámi koupený produkt nějaký problém.

Oproti vyřízení reklamací telefonů jsem čekal o dost déle. Každopádně, za přibližně 20 dní mi přišla SMS, že je reklamace vyřízená.

Výsledek reklamace?

Závada se při testování sluchátek projevila a já dostal dvě nová sluchátka (pravé i levé). Samotná nabíjecí krabička zůstala původní, protože neměla se závadou nic společného. Za mě tedy spokojenost.

A co jsem navíc díky reklamaci sluchátek zjistil? Že život s drátovými sluchátky, které jsem používal po dobu reklamace je peklo! Rozmotávání kabelu, zasekávání do kapuce, neustálé tahání telefonu u sebe…. šílenost.



Další článek:
Předchozí článek:
iPhone půjčovna

Komentáře